Home

„Erasmus + KA2“ Strateginės partnerystės Bendrojo lavinimo mokyklų sektoriuje 

Socio-emocinių gebėjimų lavinimas pradinio ugdymo klasėse

Socialinis ir emocinis (SE) ugdymas tampa šių dienų būtinybe ir jo svarba vis labiau pripažįstama švietimo kontekste, taip pat tai yra žmogaus, kaip bendruomenės dalies, augimo veiksnys. SEU formuoja laisvą, atsakingą, emociškai tvirtą asmenybę.

Šiuolaikiniame technologijų amžiuje kasdienės veiklos vis dažniau tampa automatizuotomis, todėl daugiau dėmesio galime skirti savęs ugdymui, savęs pažinimui ir emociniam intelektui bei socialinėms – emocinėms kompetencijoms, apimančioms patirtį, įgūdžius ir žinias, bei tam tikras asmenines savybes, gerinti. Taip pat sparčiai tobulėjančios informacinės technologijos dar viena svarbi priežastis ugdyti SEU mokyklose. Vaikai dabar linkę labiau bendrauti per socialinius tinklus ir negalima to ignoruoti, nes tai neišvengiama, bet mokytojai gali kartu su mokiniais kurti socialines grupes ir jose dalyvauti, žinoma, neužmiršdami tiesioginio bendravimo ryšio, kuris padeda mažinti susvetimėjimą.

Emocinis intelektas yra gebėjimų rinkinys, kurie yra įgimti. Tai mūsų gebėjimas atpažinti, suprasti ir valdyti emocijas, spręsti emocinius uždavinius tam, kad galėtume pasiekti užsibrėžtų tikslų ir išspręsti gyvenimo užduotis. Socialinės emocinės kompetencijos (SE žinios + SE įgūdžiai + vertybės) apima gebėjimą dirbti kartu su kitais, produktyviai mokytis, atlikti svarbiausius vaidmenis šeimoje, darbo vietoje, bendruomenėje. Skaityti daugiau >>